Обща информация

Британската преса и позицията й относно Брексит

Според онлайн медията „Хъфингтън поуст“, мнението на британската преса относно Брексит е от значение, защото оказва пряко влияние върху читателите и тяхното мнение по темата. Затова те са решили да направят проучване като разгледат позициите на всеки по-влиятелен вестник и според това какъв тираж имат – как влияят на своите читатели – в полза или против Брексит.

Според обобщената статистика, влиянието на вестниците в полза на Брексит е 82 процента, докато тези, които подкрепят оставането в Европейския съюз са едва 18 процента, но тук трябва да се вземе предвид и това, че изданията, които подкрепят Брексит може да излизат и в много по-голям тираж.

Нека видим и по-подробно какво е мнението за Брексит на всеки от големите британски вестници и в какъв тираж достига то до читателите им.

Вестник „Сън“ (The Sun) – 1,7 милиона копия

Това е най-четеният хартиен вестник във Великобритания. Към средата на юни на 2016 година той се обяви в полза на Брексит като написа: „Трябва да се освободим от диктатурата на Брюксел. За 43 години членство в Европейския съюз единственото, което ни бе доказано е колко алчни са те, как похабяват ресурси и колко некомпетентни са по време на криза“.

Вестник „Дейли мейл“ (The Daily Mail) – 1,5 милиона копия

Това издание също се обяви в полза на Брексит малко след референдума през юни на 2016 година. Публикациите в него са в пълна подкрепа на излизането на Великобритания от Европейския съюз, за разлика от тези на сестринското издание „Мейл он сънди“ (Mail on Sunday).

Вестник „Таймс“ (The Times) – 438 хиляди копия

Този вестник се обяви в подкрепа на оставането в Европейския съюз и то три дни след като другият вестник на Рупърт Мърдок „Сън“ се обяви в полза на Брексит. Според експерти, този ход е само и единствено в полза на Мърдок, който винаги може да каже, че е избрал „печелившата“ страна.

Вестник „Дейли мирър“ (The Daily Mirror) – 778 хиляди копия

Левият таблоид на Великобритания официално се обяви за оставане в Европейския съюз. „Този вестник със сигурност има критики към Европейския съюз, но след тази агресивна политическа кампания преди референдума, ние можем да ви кажем едно – гласувайте за оставане!“, това пишеше на първа страница на изданието ден преди референдума през юни на 2016 година.

Вестник „Дейли телеграф“ (The Daily Telegraph) – 490 хиляди копия

Изданието се обяви в полза на Брексит, като малко преди народния вот написа на първата си страница „Свят, изпълнен с нови възможности ни очаква като една нова и напълно независима страна!“.

Вестник „Ай“ (i) – 284 хиляди копия

Този вестник е сестрински на „Индипендънт“ (който вече не излиза на хартиен носител), като и двете издания не са заели официална позиция относно Брексит. Въпреки това „Ай“ отразява по-скоро подкрепа за оставане в Европейския съюз.

Вестник „Гардиън“ (The Guardian) – 165 хиляди копия

Изданието обяви своята позиция в полза членството на Великобритания в Европейския съюз дни преди референдума, като написа: „Нека останем свързани и заедно, а не гневни и изолирани“.

Вестник „Файненшъл таймс“ (The Financial Times) – 198 хиляди копия

Още от 15 юни 2016 година изданието даде ясно да се разбере, че застава зад членството на Великобритания в Европейския съюз. Също така вестникът разкритикува и двете кампании – за и против Брексит, като написа: „Хазартната игра на премиера Дейвид Камерън с референдума доказа, че това е просто лош опит да се вдигне рейтингът на управляващата Консервативна партия. Референдумът разедини страната. Емоциите са смесени и силни. Преродени популисти се обявяват срещу вече установеното“.

Вестник „Мейл он сънди“ (Mail on Sunday) – 1,3 милиона копия

В последното си издание, дни преди референдума, вестникът се обяви за запазване на връзките между Великобритания и Европейския съюз, като предупреди, че не е сега времето да се рискува мирът и успехът на Великобритания. Това учуди доста хора, тъй като сестринския вестник „Дейли мейл“ се бе обявил в полза на Брексит.

Вестник „Сънди таймс“ (The Sunday Times) – 797 хиляди копия

Изданието се обяви в полза на Брексит, противно на това, което направи сестринският „Таймс“.

Вестник „Сънди телеграф“ (The Sunday Telegraph) – 370 хиляди копия

Поредно неделно издание, което се обяви в полза на Брексит, с което затвърди виждането на сестринския „Дейли телеграф“.

Вестник „Обзървър“ (The Observer) – 194 хиляди копия

Сестринския вестник на „Гардиън“ подкрепи членството на Великобритания в Европейския съюз като призова читателите да не обръщат гръб на Европа. „За международна, либерална и отворена Великобритания, ние трябва да останем част от Европейския съюз“, пишеше на първа страница на изданието.

Вестник „Дейли стар“ (Daily Star) – 425 хиляди копия

Въпреки че изданието не е изявило официално становище по въпроса, по-скоро се публикуват материали в полза на Брексит, което само по себе си показва и вижданията на редакторския екип.

About the author

Daniel

2 Comments

Click here to post a comment

Категории

RSS  Статии от Chikov.com

  • Ако ви е страх от мечки не ходете в гората декември 10, 2020
    Има една приказка – “Ако ви е страх от мечки не ходете в гората”. Приказката е доста правилна, но ако случайно ви е страх от мечки и се налага да отидете в гората, намерете някой, който не го е страх и знае какво прави. Всички сте съгласни с това мнение, нали. Да се върнем на […]
    novinar
  • Най-често задавания въпрос напоследък: „Кой може да кандидатства за статут на уседналост от чужбина?“ декември 10, 2020
    ✅Хора, които са били във Великобритания, поне за един ден през предходните 6 месеца, ✅Хора, които са извън страната, но притежават документ за Permanent Residence или ILR – с други думи от старите документи за постоянно пребиваване, ✅Хора, които в някакъв период в миналото са пребивавали 5 години във Великобритания и могат да го докажат, […]
    novinar

Follow us on Facebook!